domingo, 24 de febrero de 2008

AVIONES




Dende a prehistoria o ser human soñou con poder voar.

Moitas leendas e mitos da antiguedade contan historias de vuelos.

E ata Leornado Da Vinci, entre outros investigadores, xa no século XV diseñou un avión.


Pero un avión non se sostén no aire maxicamente, se non que para que o avión chega a voar, hai que ter en conta uns factores:

  • Fuerza de sustención.
  • Peso del avión.
  • Tracción del motor.
  • Resistencia aerodinámica.


Levantamento ou sustentación:

É a forza de ascensión que permite ao avión manterse no aire. O levantamento crease principalmente nas ás, na cola e no fuselaxe e na estructura.

Para que o avión poda voar a forza de sustentación debe igualar o seu peso, así contrarrestará a forza da gravidade.


Peso:

O resultado da atracción que exerce a gravidade sobre todolos corpos situados sobre a superficie da terra. A forza da gravidade oponse ao levantamento do avión, tanto en terra coma en vuelo.


Forza de empuxe ou tracción:

A proporciona o motor do avión por medio da hélice ou reacción a chorro. Quen permite ao avión moverse a través da masa do aire é a forza de empuxe, que a súa vez, é oposta a forza de resistencia que se opoñe o seu movemento. Para que o avión poida moverse a foza de empuxe debe ser igual a forza de resistencia.


Resistencia:

É a forza que se opoñe ao movemento dos obxetos nun fluído, dende o punto de vista físico os gases tamé considéranse fluídos. De maneira a resistencia aerodinámica é a que se opoñe ao movemento do avión, a produce a frección e depende, en maior ou menor medida, da forma e rugosidade qe posúe a superficie do avión, asi como da densidade do aire.



Unhas das partes máis importantes dun avión:


As ás son moi importantes para a sostención do avión no aire, estas producen modificacións da velocidade e da presión do aire.

Que o avión manteñase no aire é debido o efecto aerodinámico, provocado pola curvatura da parte superior do á (extrados) que fai que o aire que flue por encima de esta se acelere e polo tanto baixe a súa presión, creando un efecto de succión.

Ao mesmo tempo o aire que circula por baixo da á (que suele ser plana ou cunha curvatura menor chamada intrados) mantén a mesma velocidade e presión do aire relativo, e tamén aumenta a sustención xa que cando este golpea a parte inferior do á a impulsa hacia arriba mantendo sustentado no aire ao avión e contarrestando a acción da gravidade.

Nas ás tamén se encontran situadas varias superficies flexibles, sendo as principais os aleróns e os flaps.




A cóla posúe unha estructura estándar simple, esta formada por un estabilizador vertical e doús estabilizadores horizontais en forma de “ T” invertida, normal ou en forma de cruz, aínda que tamén hai avións que posúen estabilizadores verticais en forma de “V”, ou incluso que non teñen.



Todolos avións, exceptuando os planeadores, precisan un ou varios motores que os impulsen para voar, o número de motores depende do seu tamaño.


Un (monomotor)

Doús (bimotor)

Tres (trimotor)

Catro (cuatrimotor ou tetramotor)

Seis (hexamotor)




No vuelo dun avión temos que ter moi en conta o peso, xa que deste pode depender que o avión mantengase no aire ou non.

O peso de despegue total dun avión é: o avión mesmo, os pasaxeiros, o equipaxe, a carga e o combustible. Para conseguir que o avión elévese no aire debe haber a suficiente sustentación que o resista. Os inxenieros tamén deben considerar o peso do avión no vuelo horizontal, así como o peso do aterrizaxe. Estes pesos son o resultado da suma total do avión vacío, o peso da carga e o peso do combustible en determinado momento.

1 comentario:

eloy dijo...

xa tedes tema de conversa para o próximo voo con destino London: "estamos voando porque o aire que pasa por enriba das ás acelérase respecto ao de debaixo e créase un baleiro que produce unha succión cara arriba"

boa entrada